Koti / Usein kysytty

Usein kysyttyä

MITEN FARMIN TOIMII?

Mikä Farmin on?

Farmin on kotimaisen vapaasti kasvatetun lihan kotiinkuljetuspalvelu. Valitsemme yhteistyötilamme tarkkojen kriteerien perusteella ja varmistamme näin tuotteiden alkuperän ja laadun puolestasi. Tarjoamme nämä monipuoliset vaihtoehdot kotiovellesi luotettavasti ja ripeästi . Suunnittelemme reseptit kauden vaihtuvien tuotteiden mukaan. Voit käyttää palvelua kertaluonteisesti tai kuukausitilaajana.

Miksi käyttäisin Farmin palvelua? 

Kaupan hyllystä tulee useimmiten napattua samat tuotteet päivästä toiseen, eikä lihatiskillä ole aikaa jäädä selvittämään tuotteen alkuperää tai tuotetietoja. Mitä edes tarkoittaa luomu, vapaasti kasvatettu, GMO-vapaa... Me selvitämme parhaimman mahdollisen vaihtoehdon puolestasi! Haluamme tukea kotimaisia tiloja, joille eläinten hyvinvointi on lähtökohta toiminnassa. Tarjoamme monipuolisen valikoiman lihatuotteita sesonkien mukaan, ja maukkaat reseptit helpottamaan arkeasi.

Miten tilaan Farmin lajitelman?

  • Mene sivun yläreunasta "Tilaaminen" välilehdelle
  • Valitse sivulta haluamasi lajitelma
  • Valitse lajitelman koko
  • Paina "Kassalle"
  • Täytä yhteystietosi lomakkeeseen ja valitse haluamasi toimitusajankohta
  • Paina "Tilaa"

Mihin sitoudun käyttäessäni palvelua?  

Farmin käyttäminen ei sido sinua muuhun, kuin kertaluontoiseen maksuun valitsemastasi lihalajitelmasta. Voit siis halutessasi kokeilla palvelua kerran, eikä tästä koidu sinulle lisäkustannuksia. Myös kotiinkuljetus sisältyy palveluun. Maksat siis vain ostamistasi tuotteista.

Voit halutessasi jatkossa sitoutua kuukausitilaajaksi, jolloin tilaukset automatisoidaan valitsemillesi viikoille. Tästäkään ei koidu muita kustannuksia, kuin lajitelmien hinnat. Voit aina lopettaa kuukausitilauksen tai pistää sen tauolle.

Palvelussa ei siis ole liittymismaksua, jäsenmaksua, tai muitakaan piilokustannuksia.

Onko Farmin tuotteilla vaihto- tai palautusoikeutta?

Kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus ei koske elintarvikkeita, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa edelleen myytäväksi tai jotka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua. Pakkauksen tai sinetin avaaminen tekee tuotteista myyntikelvottomia, joten niitä ei voi tämän jälkeen enää palauttaa. (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 6 §)

Mikäli et ole tyytyväinen Farmin tuotteisiin, otathan yhteyttä info@farmin.fi

FARMIN LAJITELMIEN SISÄLTÖ

Miten tuotteet ovat pakattu? 

Tuotteemme pakataan tiloilla ilmatiiviisti vakuumiin ja pakastetaan asianmukaisesti, jotta liha säilyy tuoreena käyttövalmiuteen asti.

Miten säilön tuotteet ennen valmistusta? 

Saadessasi tuotteet, voit jättää heti valmistukseen tulevat tuotteet yön yli sulamaan jääkaappiin. Muut lihat säilötään pakkaseen, kunnes niiden valmistusajankohta lähenee. Näin varmistat tuotteiden säilymisen tuoreena ja maukkaana aina ruokapöytääsi asti.  

Miksi lihalajitelmien tuotteet vaihtelevat sesonkien mukaan?

Lihalajitelmien tarkka sisältö vaihtelee sesonkien ja saatavuuden mukaan. Tarjoamme monipuoliset reseptit ja ohjeistukset kaikkien tuotteiden valmistukseen. Näin saat monipuolisen ruokavalion ja vaihtelua arkeesi ilman, että joudut pohtimaan mitä aterioita valmistaisit seuraavaksi.

Mistä tiedän minkä koon valita lajitelmasta?

  • Keskikokoinen lajitelma (3,5–5kg) on sopiva pienille kotitalouksille. Se on mitoitettu riittämään yhdelle henkilölle 30 ruoka-annoksen verran tai kahdelle henkillölle 15 annoksen verran.
  • Suuri lajitelma (7–10kg) on sopiva keskikokoisille ja suurille kotitalouksille. Lajitelma on mitoitettu kahdelle henkilölle 30 ruoka-annoksen verran tai neljälle henkilölle 15 annoksen verran.

Minkä kokoisia lajitelman tuotepakkaukset ovat?

Tuotepakkaukset vaihtelevat saatavuuden mukaan, mutta me pyrimme siihen, että pakkauskoot sopivat mahdollisimman monelle minimoidaksemme ruokahävikkiä. Esimerkiksi broilerin fileet ovat pakattu kahden fileen paketteihin.

FARMIN TOIMITUS

Miten tuotteet pysyvät tuoreina toimituksen ajan?

Tuotteemme tulevat ilmatiiviisti pakattuna ja pakastettuna tilalta kotiovellesi asti. Varmistamme logistiikassamme aukottoman kylmäketjun tuotteiden parhaan laadun ja säilyvyyden vuoksi.

Milloin tuotteet toimitetaan?

Tarkempi toimitusaika ilmoitetaan tekstiviestitse edeltävänä päivänä, jossa ilmoitetaan 2h aikaikkuna tilauksen saapumiselle. Toimituspäivänä ilmoitetaan 30min ennen tilauksen saapumista ilmoitetaan lähetyksen saapumisesta kotiovelle.

Mitä jos en ole kotona toimituksen aikaan?

Lajitelma voidaan toimittaa vaikka et olisi kotona. Kuljettajan kanssa voi sopia laatikon jättämisestä kotiovellesi tai haluamaasi suojaisaan paikkaan. Tällöin paketin toimituksen vastuu siirtyy kuitenkin asiakkaalle.

Mitä jos tuotteita puuttuu toimituksesta tai ne ovat vioittuneet kuljetuksessa?

Me olemme aina vastuussa tuotteiden laadusta ja kuljetuksesta. Mikäli tällainen kömmähdys pääsisi käymään, olethan heti yhteydessä meihin info@farmin.fi ja hyvitämme virheemme sinulle.

Toimitusalue

Toimitamme tällä hetkellä Pääkaupunkiseudulle ja lähialueille. Katso koko lista täältä: Toimitusalueet

Laitathan meille kuitenkin viestiä, jos toivoisit tulevaisuudessa toimitusta muuhun osoitteeseen. Laajennamme logistiikkaamme niin pian kuin mahdollista!

FARMIN MAKSUTAVAT

Miten voin maksaa tilaukseni?

Maksupalvelumme tapahtuu Paytrailin kautta:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto.
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club.
  • Mobiilimaksaminen: palvelustamme löytyy suosittu MobilePay.

Jäikö jokin vielä askarruttamaan?

Ota meihin yhteyttä!

  +358 449862618

Ratinankuja 1 MOW Supernova,

33100 Tampere