Koti / Asiakasehdot
Toimitus- ja sopimusehdot

1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat RM Finance Oy:n Farmin-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Palvelu”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan RM Finance Oy:n ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Palvelu

Palvelu käsittää Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen lähetettävän Lihalajitelma-lähetyksen.

3. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen. Asiakas hyväksyy, että RM Finance Oy voi lähettää Asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

4. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Asiakas merkitään Farminin asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään mm. asiakassuhteen ylläpitoon ja hoitoon. RM Finance Oy toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Henkilötietokäytäntö on luettavissa tietosuojaselosteesta. 

5. Tuotteiden tilaaminen ja tilauksen sitovuus

Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten. Uudet tilaukset käsitellään aina 7 päivää ennen lähetyksen toimitusta.

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

Palvelulla on 100 % tyytyväisyystakuuu, mikäli valmistat toimituksessa tulleet tuotteet FARMIN -reseptien mukaisesti, ja olet siitä huolimatta tyytymätön - soita asiakaspalveluumme ja palautamme rahasi. Asiakaspalvelu 0449862618

6. Toimitus ja toimituksen vastaanotto

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kolmannen osapuolen toimesta. Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalue rajataan postinumeron perusteella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupassa. Toimitusta ei voida toteuttaa, mikäli asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen ei ole maayhteyttä.

Asiakkaan tai häneen valtuuttamansa tahon tulee olla vastaanottamassa lähetystä sovittuna aikana tai huolehtia siitä, että lähetys voidaan toimittaa kotiovelle. RM Finance Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa taho ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Uusista toimituskuluista vastaa asiakas, jos toimitus ei onnistu edellämainituista syistä.

Toimituksen viivästyessä muista syistä RM Finance Oy tai kolmas osapuoli pyrkii olemaan yhteydessä asiakkaaseen sopiakseen uudesta toimitusajasta.

7. Vastuun siirtyminen

RM Finance Oy vastaa tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta toimituksen luovutushetkeen saakka kohdan 6. mukaisesti. Asiakas on vastuussa tuotteen oikeanlaisesta käytöstä ja säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

8. Sopimuksen päättyminen

Palvelu päättyy automaattisesti, jos Asiakkaalta ei saada onnistunutta maksua. Veloitettuja maksuja ei palauteta.

9. Hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. RM Finance Oy pidättää oikeuden Palvelun perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

10. Maksaminen / Maksupalveluntarjoaja

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksunpalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä suoraan tuotteet toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207181830
www.paytrail.com

11. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet hyvitetään. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun info@farmin.fi

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

12. Vastuunrajoitus

RM Finance Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä. Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta RM Finance Oy:n kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

13. Allergiat

RM Finance Oy ei vastaa lähetyksen sisällön sovittamisesta yksilöllisiin asiakastarpeisiin, kuten allergioihin tai erikoisruokavalioihin.

14. Ylivoimainen este

RM Finance Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu RM Finance Oy:n tai sen alihankkijoiden tai toimittajien kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

15. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

RM Finance Oy voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Farmin.fi kotisivuilla.

16. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä sopimusehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. RM Finance Oy:n ja Asiakkaan väliset riita-asiat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos RM Finance Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista saattaa myös kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Muutoin erimielisyydet ratkaistaan Tampereen käräjäoikeudessa.

17. Muut ehdot

Yritysasiakkaiden ja RM Finance Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.